عسل زیرفون

کالا ارزان ‚عرضه کننده محصولاتی با کیفیت و ارزان در کشور

تماس با همکاران کالا ارزان با شماره 09201383718

 عسل طبیعی :

از جمله مواد غذایی با خواص درمانی فراوان می باشد که از شهد گلها توسط زنبورفراوری می شود.ویکی از معجزات طبیعت برای ادامه حیات انسان می باشد که برای درمان امراض گوناگون از با توجه به خواص انواع مختلف از آن استفاده می شود.بهترین عسل طبیعی عسلی است که بدون دخالت انسان و بطور طبیعی توسط زنبور ها تولید می شود که به آن عسل وحشی می گویند.

 عسل طبیعی به‌هیچ‌عنوان تاریخ‌مصرف نداشته و برای صدها سال و بدون هیچ افت کیفیتی سالم باقی می‌ماند.

خواص عسل بسیار شبیه به شهد گلی است که از آن به‌دست‌ میاید.

عسل زیرفون:

عسل زیرفون از شهد گلهای درختی با همین نام تولید می شود درخت زیرفون یا نم دار از درختان با ارزش جنگلهای شمال کشورمان است که در گونه های مختلف با ارتفاع 40 متر و با گلهای معطر به رنگ سفید مایل به زرد رشد می کند. گل های این درخت برای تهیه دمنوش هایی با خواص دارویی و آرام بخش به کار می روند. از این دمنوش ها در طب سنتی استفاده های زیادی می شود. درختان زیرفون یا همان نم دار از اواخر خرداد شروع به گلدهی می کنند و تا تیر ماه گل دارند. گل های این درختان شهد زیادی داشته و مورد توجه زنبورهای عسل نیز هستند.

عسل تولید شده از شکوفه های درختان نمدار جزو عسل های تک گل محسوب می شود و طعمی شیرین و دلنشینی دارد.رنگ این نوع عسل زرد مایل به سبز روشن تا کهربایی بوده و خواص درمانی فراوانی چون درمان استرس، درمان بی خوابی، درمان اختلالات کلیه، درمان کبد چرب، مفید برای قلب و عروق، تسکین دردهای معده، درمان سرفه های شدید، درمان سرماخوردگی، آرامش بخش، شل کننده ی عضلات، تقویت سیستم ایمنی و…را داراست

از کجا بدانیم عسلی که تولید می شود عسل تک گل است:

گل هایی که زنبورها به سراغ آن ها می روند توسط زنبورداران زیر نظر بوده . اگر بیشتر این گل ها از یک گونه خاص باشد، عسلی که به فاصله ۱ تا ۲ روز پس از اتمام شهد آن نوع گل برداشت شود بنام همان نوع گیاه نام گذاری می شود.

هر چند کاملا مشخص است مثلا عسلی که در باغات مرکبات برداشت می شود عسل مرکبات و عسلی که در مناطق پوشیده از گیاه گون برداشت می شود عسل گون می باشد.

 
ترکیبات عسل زیرفون:

میزان زیادی پروتئین، فروکتوز و گلوکز، مقدار کمی ساکارز این عسل شیرینی زیادی دارد. بر این اساس می تواند جایگزینی مناسب و مفید به جای قند و شکر باشد.

طبع عسل زیرفون:

بعضا عسل نمدار یا زیرفون رو در گروه عسل های با طبع ملایم عنوان کردن بنابراین طبع عسل جنگلی گرم و معتدل بحساب میاد.

خواص عسل زیرفون:

– آرامش بخش:

خوردن و مصرف این عسل خاصیت آرام بخش دارد. در طب سنتی از این عسل به منظور دارویی آرامش بخش استفاده می شود. عسل زیرفون اختلالات خواب را رفع می کند. با مصرف یک قاشق غذا خوری از این عسل اعجاب انگیز می توانید خوابی راحت و آرامی داشته باشید.

– درمان سرفه و سرما خوردگی:

استفاده از عسل زیرفون سرفه های شدید و کهنه را بهبود بخشیده و باعث بهبود سرماخوردگی خواهد شد. روزانه با خوردن 2 تا 3 لیوان شربت این عسل خوش طعم می توانید به سرعت سرماخوردگی خود را بهبود ببخشید.

– ضد اسپاسم:

یکی از درمان های بسیار مفید و موثر برای اسپاسم های عضلات، استفاده از عسل زیرفون است. اسپاسم عضلات حالت ناخوشایندی است که امکان دارد در فعالیت های شدید و زیاد یا استرس ها و اضطراب های روزانه به انسان تحمیل شود. وقوع این حالت در ورزشکاران بسیار مشاهده می شود.
قرار دادن این عسل در برنامه های غذایی روزانه می تواند کمک موثری به افرادی کند که دائم دچار اسپاسم عضلات می شوند.

– عسل زیرفون جایگزینی مناسب برای شکر و قند:

این عسل شیرینی زیادی دارد. بر این اساس می تواند جایگزینی مناسب و مفید به جای قند و شکر باشد.

– درمان چربی کبد:

یکی از بیماری ها و مشکلات بسیار رایج امروزی چرب شدن کبد است. استفاده ی دائمی و بیش از اندازه از غذاهای آماده و به خصوص فست فودها باعث بروز این مشکل در انسان می شود. مصرف روزانه عسل زیرفون می تواند راه مناسبی برای درمان کبدهای چرب باشد.

– ادرار آور:

مصرف عسل زیرفون تاثیر خوبی بر بیماران کلیوی داشته و به افرادی که کلیه هایی ضعیف دارند کمک می کند.

– درمان سرطان :

تمام عسل های طبیعی خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. عسل زیرفون نیز مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارد که رادیکال های آزادی که باعث سرطان می شوند را از بین می برد. با مصرف روزانه ی این عسل می توان جلوی بروز بیماری های مزمن از جمله سرطان را گرفت.

– تقویت سیستم ایمنی بدن:

استفاده روزانه و دائم از این عسل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد آن خواهد شد.

– درمان یبوست با مصرف عسل زیرفون:

یبوست مشکلی بسیار ناخوشایند است که بسیاری از افراد ممکن است آن را تجربه کرده باشند. استفاده از این عسل جلوی خشک شدن دیواره ی روده ی بزرگ را گرفته و در نتیجه به درمان یبوست کمک زیادی می کند.

– درمان دردهای شکم و معده:

یکی از خواص مهم عسل های طبیعی خاصیت ضد التهابی است. عسل زیرفون با داشتن این مزیت بسیار مهم باعث درمان زخم های معده و ورم آن می شود. با مصرف روزانه این عسل می توانیم عملکرد دستگاه گوارش را تقویت کرده و به درمان زخم های معده کمک کنیم.

– خاصیت سم زدایی عسل زیرفون:

شاید باورتان نشود اما این عسل شگفت انگیز خاصیت سم زدایی بسیار بالایی دارد. در نتیجه می تواند به پاک سازی بدن از سموم کمک شایانی نماید. به این معنی که شما با مصرف روزانه از عسل زیرفون می توانید سرعت دفع سموم از بدنتان را افزایش دهید.

– تقویت سیستم عصبی:

خوردن روزانه ی عسل زیرفون باعث درمان مشکلات عصبی شده و به افرادی که ضعف اعصاب دارند کمک زیادی می کند.

– عسل زیرفون برای تقویت قوای جنسی :

این عسل کم نظیر بسیار مقوی بوده و به افرادی که ضعف قوای جنسی دارند توصیه می شود از این خوراکی معجزه آسا استفاده نمایند.

طبع انواع عسل ها :

طبع انواع عسل ها بستگی به شهد گل هایی دارد که زنبورعسل از اون ها تغذیه می کند. اگر شهد گلی که ازش عسل تولید شده گرم باشه طبع عسل هم گرم خواهد بود و بالعکس.

  طبع عسل های طبیعی بر سه نوع می باشد :

  • عسل با طبع گرم (مخصوص افراد بلغمی و سوداوی)
  • عسل طبع سرد (مناسب برای صفراوی ها و دموی ها)
  • و عسل با طبع معتدل (سازگار با همه مزاج ها)

 نحوه مصرف عسل:

عسل را می‌توان به روش‌های زیر مصرف کرد:

  • هنگام گلودرد یا سرفه، عسل را به یک نوشیدنی گرم اضافه کنید
  • با شروع علائم سرماخوردگی عسل با لیموی تازه  مصرف کنید
  • قبل از خواب عسل با آب ولرم بخورید
  • در شروع روز و برای صبحانه عسل میل کنید
  • برای درمان آکنه از فواید عسل و دارچین استفاده کنید و آن را روی آکنه بصورت ضماد بمالید

خواص درمانی عسل طبیعی:

همه ما می‌دانیم عسلی که طبیعی باشد خواص بسیار زیادی دارد.عسل می‌تواند در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها نقش مفیدی داشته باشد.

درمان زخم و بهبود سوختگی:

از عسل می‌توان برای بهبود زخم‌های مختلفی چون زخم سوختگی، زخم بستر و همینطور زخم‌های عفونی و مزمن استفاده کرد. عسل در درمان عفونت‌های به جا مانده از عمل سزارین بسیار کارآمد است. می‌توان از عسل به عنوان یک دیواره دفاعی جایگزین برای زخم‌ها و سوختگی‌ها استفاده کرد.

پیشگیری و درمان سرماخوردگی:

عسل برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی بسیار مفید است. وقتی سرما می‌خورید مصرف عسل و آب لیموی تازه می‌تواند به بهبود شما کمک زیادی کند .

تنظیم قند خون و پیشگیری از چاقی:

مصرف عسل تاثیر بسزایی در پیشگیری از چاقی و همینطور تنظیم قند خون دارد.

پیشگیری از زخم معده:

مصرف یک قاشق چای خوری عسل در معده خالی می‌تواند مانع رشد باکتری خطرناکی به نام Helicubacter شود که علت ایجاد اغلب زخم‌های معده است.

خاصیت ضد باکتریایی:

عسل می‌تواند به‌عنوان یک عامل ضد میکروبی موضعی در برابر عفونت باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک، کمک زیادی کند.

 

آشنایی با طبقه بندی انواع عسل:

عسل ها متناسب با منبع، زمان تولید و رنگ آن ها طبقه بندی می شود، که در هنگام خرید می توانید نسبت به نوع استفاده و کاربرد آن به طبقه بندی انواع عسل دقت نمود.

  •  متناسب با منبع شهد گل
  •  متناسب با زمان تولید
  •  متناسب با رنگ عسل

 

انواع عسل متناسب با منبع شهد گل:

انواع عسل ها نسبت به منبع شهد گل به دو دسته ی عسل تک گل و عسل چند گل تقسیم بندی می شود که هر کدام خواص خود را دارند.

  1. عسل تک گل

این عسل از شهد گل های خاص بدست می آید. اگر بیشتر پوشش گیاهی یک دشت از یک نوع گیاه باشد‚ زنبورعسل بیشتر شهد گل‌های همان گیاه را به عسل تبدیل می‌کندکه به آن عسل تک گل می گویند.عسل تک گل می توان به عسل شبدر، عسل اقاقیا، عسل قنقال و عسل آفتابگردان اشاره نمود.

  1. عسل چند گل

این عسل از روی چندین گل جمع آوری می شود . انواع عسل چندگل عبارت انداز: عسل کوهستان، عسل مرکبات و انواع درختان می باشد.

۳. عسلک

زنبور عسل تقریبا از هر ماده‌ی شیرینی که در دسترسش باشد برای تولید عسل استفاده استفاده می‌کند. هنگامی که زنبور به جای تغذیه از شهد گل‌ها از شیره‌ی به وجود آماده توسط حشرات دیگر بر روی درختانی مثل افرا و بلوط و خارشتر برای تولید عسل در کندو استفاده می‌کند که به آن عسلک می‌گویند. عسلک نیز مانند عسل طبیعی خواص بسیاری دارد و یکی از تولیدات ارزشمند زنبور عسل به شمار می‌رود.

متناسب با زمان تولید:

زمان تولید انواع عسل در دو بازه انجام می شود که به دو دسته عسل بهاره و عسل پاییزه اشاره نمود. عسل بهاره در که در اوایل بهار از از درختان مرکبات و اقاقیا جمع آوری می شود.

متناسب با رنگ عسل:

رنگ عسل نشان دهنده ی نوع عسل و محل جمع آوری شهد می باشد که به سه دسته: عسل بی رنگ مانند عسل اقاقیا، عسل زرد رنگ مانند عسل اسپرس و عسل قرمز رنگ مانند عسل آویشن تقسیم بندی می شود.

معرفی گیاهان عسل زا

گیاهان زیادی در تولید انواع عسل نقش دارند که از گل ها ی آنها شهد ترشح می شود. اما قابل ذکر است که تعدادی از گیاهان می باشد که نوش ترشح کرده و ماده خام زنبور عسل را تهیه می نماید. از مهم ترین گیاهان عسل زا می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  1. یونجه ها: یونجه های معمولی و باغی
  2.  شبدر: شبدرهای سفید، قرمز و شیرین
  3.  گیاه وحشی: آویشن، گرز، گون و…
  4. دیگر گیاهان: اسپرس، اقاقیا، گشنیز، توت فرنگی، تمشک، بید، مریم گلی و..

 

عسل چگونه فراوری می شود؟

زنبورهای عسل حشرات کوچکی هستند که عامل اصلی تولید عسل این نعمت الهی می باشند.زنبورهای کارگرگرده ها و شهد گلها راجمع آوری کرده و به کندوها منتقل می کنند ‚از طریق دهان گرده ها و شهد های جمع آوری شده را به زنبور های دیگر منتقل کرده و هر کدام آنزیم مهمی را بدان اضافه می کنند که شهد را تجزیه و خاصیت ضد قارچی، ضد التهابی و ضد باکتری رابه آنها می افزایند و سپس به عنوان قند های ساده (در درجه اول فروکتوز و گلوکز) در لانه زنبوری، جایی که زنبورهای کارگر آن را پخش می کنند، ذخیره می کنند. جریان هوا و گرمای طبیعی باعث تبخیر بیشتر آب موجود در ترکیب می شود. سپس زنبورها شانه عسل را با موم می پوشانند.

عسل تولید شده توسط زنبور داران استخراج شده سپس برای پاک کردن عسل از آلودگی ها وقطعات موم  و بالهای حشرات صاف می شوند.به این محصول عسل خام یا فیلتر نشده هم می گویند. اما اکثر تولید کنندگان عسل را پاستوریزه می کنند تا مخمر موجود در آن از بین برود و باعث صاف شدن و ماندگاری بیشتر شود.

عسل فراوری شده:

تولید کنندگان عسل خام  را فیلتر کرده تا حباب های هوا و بقایای کوچکتری که طی صاف کردن از بین نمی روند را پاک کنند. این فرآیند باعث می شود عسل برای مشتریان شفاف و جذاب به نظر برسد.

اولترافیلتراسیون عسل چیست ؟

از آنجا که گرده فواید سلامتی دارد ؛اغلب طی پاستوریزاسیون و فیلتراسیون از بین می رود. بسیاری از تولیدکنندگان از این مراحل فراتر می روند و آن عسل” اولترافیلتراسیون” نامیده می شود.

در مرحله اولترافیلتراسیون تقریبا تمام مواد مغذی و گرده های عسل از بین می رود و مانند یک شربت با طعم عسل بعنوان عسل در اختیار مردم قرار داده شود.

 

 

کالا ارزان ‚عرضه کننده محصولاتی با کیفیت و ارزان در کشور

تماس با همکاران کالا ارزان با شماره 09201383718

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja