خواص گل پنیرک

محصولات کالا ارزان با کیفیت و ارزان ارسال در سراسر کشور

تماس با همکاران کالا ارزان 09201383718

 

 

 

شکل ظاهری گل پنیرک

احتمالا پس از شنیدن اسم این گیاه تصور کنید که پنیرک گیاهی با ظاهری سفید و یا دارای گل‌های سفید است اما برخلاف اسم آن، این گل اصلا شباهتی به پنیر ندارد. علت نام‌گذاری گیاه به اسم پنیرک، شباهت زیاد مغز و دانه‌های آن به لعابی از پنیر است. بر خلاف نام پنیر، این گل از زیبایی زیادی برخوردار است و می‌توان آن را یکی از گونه‌های زیبای گل‌های زینتی به‌شمار آورد.

 ویتامین های موجود در پنیرک :

پنیرک دارای خواص درمانی بسیاری است. پنیرک حاوی ویتامین C، تانن‌ها، مخاط، آنتوسیانین گلیکوزید مالوین و فلاونوئیدها است. برای اهداف دارویی رایج پنیرک و بهره مندی از خواص پنیرک، از پنیرک ارمنی و پنیرک مارش (مارشملو) استفاده می‌کنند.

روغن پنیرک:

پنیرک رنگی بنفش زیبا دارد و روغن پنیرک می‌تواند برای درمان انواع مختلفی از مشکلات استفاده شود. روغن پنیرک در بیشتر لوازم‌های آرایشی و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر پوست خشک، آسیب دیده و کدر دارید می‌توانید از روغن پنیرک استفاده کنید و از خواص پنیرک برای پوست بهره‌مند شوید.

خواص گل پنیرک:

یکی از خواص پنیرک کمک به درمان زخم است. درمان بیماری‌های کلیه و مثانه مانند سوزش مجاری ادراری و عفونت مثانه از دیگر خواص پنیرک هستند. برای نرمی و لطافت پوست می‌توانید از دمنوش پنیرک استفاده کنید و از خواص پنیرک برای پوست برخوردار شوید.

از دیگر خواص پنیرک می‌توان به رفع تورم دهان و گلو، مقوی رحم، ملین، ادرار آور، ضد درد، ضد التهاب، تولید شیر بیشتر در مادران شیرده، درمان سرفه، درمان جوش و نیش حشرات، درمان خارش پوست، درمان اگزما، درمان سنگ صفرا، درمان سنگ کلیه، درمان التهاب کلیه، درمان سردرد، رفع یبوست، دندان درد و بیخوابی اشاره کرد.

عرق پنیرک برای دفع سنگ کلیه

از خواص پنیرک به عنوان یک داروی گیاهی می‌توان به پنیرک برای سنگ کلیه اشاره کرد. عرق پنیرک ادرار آور است و می‌تواند به درمان درد مثانه و دفع سنگ کلیه کمک کند. علاوه بر عرق پنیرک‚  روغن پنیرک نیز یک درمان کارآمد برای سنگ کلیه است.

با افزودن روغن پنیرک به چندین داروی گیاهی می‌توان از آن برای درمان سنگ کلیه استفاده کرد که می‌تواند باعث تسکین درد و ناراحتی کلیه شود. اگر سنگ کلیه باعث درد شود و در کلیه یا حالب در حال جابه‌جایی باشد، باید از دمنوش پنیرک با بابونه استفاده کنید. برای تهیه این دمنوش ابتدا  ۱۰۰ گرم برگ پنیرک را با ۱۰۰ گرم گل بابونه در قوری ریخته یک لیوان آب به قوری اضافه کنید و آن را بجوشانید. سپس یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را هم به آن اضافه کنید و این دمنوش را قبل از هر وعده غذایی بنوشید. این دمنوش سنگ کلیه را کاملاً خرد می‌کند و بدون هیچ دردی از بدن خارج می‌کند.

گل پنیرک و رژیم لاغری

خواص پنیرک سبب می‌شود تاثیر مثبتی روی سلامتی داشته باشد و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود ببخشد، به همین دلیل با رفع یبوست و… سبب کمک به هضم بهتر و برطرف شدن اضافه وزن ناشی از عملکرد نادرست دستگاه گوارش می‌شود.

جای ملین را به پنیرک عوض کنید:

خوردن داروهای ملین شیمیایی برای بهبود مشکلات گوارشی و یبوست در طولانی مدت، خودش باعث بروز مشکلات دیگری برای بدن خواهد شد. اما با خیساندن دانه و یا دم کردن برگ پنیرک خشک مثل چای و نوشیدن آن، علاوه بر تنظیم سیستم گوارش از خاصیت تسکین دهندگی درد پنیرک هم بهره‌مند می‌شوید.

طبع پنیرک

طبع پنیرک سرد و تر متمایل به معتدل است که اخلاط غلیظ را رقیق و اخلاط خیلی رقیق را معتدل می‌کند.

محصولات کالا ارزان با کیفیت و ارزان ارسال در سراسر کشور

تماس با همکاران کالا ارزان 09201383718

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja