حنا برای سلامتی پوست سر

محصولات کالا ارزان با کیفیت و ارزان عرضه محصولات در سراسر کشور

تماس با همکاران کالا ارزان با شماره 09201383718

 

حنا چیست؟

گیاهی همیشه‌سبز و گل‌دار و از خانواده لوستریف‌هاست.

حنا گیاهی که آن را گیاه هزار و یک خاصیت می نامند پوست و مو را زیبا می سازد، نیروی جنسی را تقویت می کند و سردردهای شدید را درمان می کند.

برای قرن‌ها اعتقاد بر این بوده است که هنر نقاشی حنا روی بدن، عشق و خوشبختی را برای انسان به ارمغان می‌آورد و همچنین استفاده از حنا باعث محافظت از بدن می‌شود.

قسمتهای مورد استفاده گیاه حنا : 

بیشتر برگ های گیاه  هستند که به عنوان دارو و رنگ مورد استفاده قرار می گیرند. اما پوست درخت و روغن اسانس استخراج شده از گل ها، تا حدودی مورد استفاده قرار گرفته اند. برگ ها باید از گیاهانی که در حدود سه سال قدمت دارند جمع‌آوری و خشک شوند و به پودر تبدیل شوند.

کاربرد حنا:

حنا یک ماده ضروری برای همه علاقه‌مندان به مراقبت از موی طبیعی‌ست.رایج ترین کاربرد حنا، رنگ کردن مو، ناخن ها و بدن است که در هند و برخی بخش های آسیا بسیار محبوب است زیرا وقتی برگ ها را له می کنید، رنگ قهوه ای و قرمز تیره ایجاد می کند که می تواند برای مو، پوست و ناخن ها بدون هیچ عارضه جانبی استفاده شود.

آیا می‌دانید که حنا علاوه‌بر این‌که یک ماده فوق‌العاده برای رنگ‌کردن طبیعی موست، فواید زیادی برای مو دارد؟ حنا برای تقویت مو و به‌طور کلی برای حفظ سلامتی مو مفید است.

 برای سلامتی پوست سر : 

حنا اثر خنک‌کنندگی روی پوست سر دارد. از حنا برای تقویت مو استفاده می‌شود و به دلیل خواص ضدقارچی و ضدمیکروبی که دارد، با مشکلات مختلف پوست سر مانند شوره سر، خارش پوست سر و غیره مبارزه می‌کند. استفاده از حنا به ازبین‌بردن ناخالصی‌ها از مو و شوره سر کمک می‌کند.

متعادل کردن  سطح PH و تولید چربی

یک ماده عالی برای متعادل‌کردن pH و تولید چربی پوست سر شما به‌حساب می‌آید. حنا گذاشتن مو به ازبین‌بردن چربی اضافی آن کمک می‌کند، فولیکول‌ها را باز و عملکرد طبیعی غدد چربی را بازیابی می‌کند

 استفاده از حنا برای ریزش مو 

حنا گذاشتن مو باعث افزایش سلامت پوست سر، متعادل‌کردن سطح PH و بازکردن فولیکول‌های مو می‌شود. علاوه‌بر تمام این خواص، حنا برای ریزش مو مفید است. استفاده از حنا نه‌تنها به رشد سریع موهای شما کمک می‌کند، بلکه بافت موهای شما را هم بهبود می‌بخشد.

 آن را حالت می‌دهد

حنا به ایجاد یک سد محافظ در اطراف هر یک از ساقه‌های مو کمک و رطوبت را در آن قفل می‌کند. همچنین حنا برای تقویت مو و خوش‌حالت نگه‌داشتن آن موثر می باشد. زمانی که از حنا همراه با سایر مواد آب‌رسان استفاده می‌کنید، می‌تواند بسیار مفید باشد. استفاده از حنا باعث به‌حداقل‌رساندن مشکلاتی مانند موخوره و شکستگی مو می‌شود.

 حنا چه رنگی به مو می‌دهد؟

رنگ حنا می‌تواند در طیف گسترده‌ای قرار گیرد که از قرمز تا نارنجی، شرابی و قهوه‌ای شاه‌بلوطی را شامل می‌شود. هر چه مدت بیشتری حنا را روی موهای خود نگه دارید، رنگ عمیق‌تر و قوی‌تری خواهید داشت. اگر می‌خواهید موهای خود را مشکی کنید، از پودر حنا با پودر نیل استفاده کنید.

مضرات حنا برای موی سر

ایتفاده از حنا در کنار تمام خواصی که برای مو دارد، می‌تواند مضراتی هم داشته باشد. بسیار مهم است که حنای مورد استفاده 100% ارگانیک باشد. برای بهبود نتایج رنگ، اکثر تولیدکنندگان پودر حنا از مواد شیمیایی مانند PPD (پارافنیلن‌دیامین) استفاده می‌کنند. این ماده مضر است و می‌تواند مشکلات زیر را به همراه داشته باشد.

برخی از مواد شیمیایی موجود در پودر حنا می‌تواند باعث خشک‌شدن مو شود. این مواد آلرژی‌زا می‌تواند موهای شما را زبر، خشک و غیر قابل ‌کنترل کند.

تماس حنا با چشم :

در حین حنا گذاشتن مو، مواظب باشید حنا با چشمتان تماس نداشته باشد. اگر حنا با چشم شما تماس پیدا کند، باعث قرمزی، آبریزش چشم، خارش و سوزش می‌شود. در این صورت بلافاصله چشمان خود را با آب سرد بشویید.

محصولات کالا ارزان با کیفیت و ارزان عرضه محصولات در سراسر کشور

تماس با همکاران کالا ارزان با شماره 09201383718

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja